Fredrik Djurling

Säsongen 2008/2009 blev Fredrik Djurling utnämnd till "Årets innebandyspelare". I December 2011 har vi utnämnt Fredrik till Månadens Spidershjälte vi minns. Stort !

Hej Fredrik !

Tack för ditt fortsatta engagemang i klubben ! Det är jättebra att ha dig som huvudansvarig för hemsidan. Jag förstår att du vill hålla kontakten med Järfälla.
 
Hur är det att lira i Schweiz ?

I det stora hela tycker jag det är jättebra. Det är framförallt en bra erfarenhet då spelet i serien här skiljer sig lite gentemot hur det sett ut i Superligan i Sverige de senaste åren jag spelade där. Här spelar alla lag mer eller mindre med hög press i sitt försvarsspel vilket gör att det oftast blir öppnare och snabbare spel än i Sverige. Det tycker jag jag gynnar utvecklingen av spelarna och framförallt att det blir mer attraktivt för publiken.
I övrigt så är det bara kul att få chansen att se hur det är att leva i ett annat land med allt vad det innebär, inte bara för innebandyns skull.

 
För att hjälpa dig välja klubb för senare säsonger gör vi en jämförelse mellan Schweiz och Järfälla :
 
 
Zermatt eller Bruket ?

Eftersom jag åkt skidor i "Järfällas alperna" men inte i Zermatt blir det Bruket. Kan ju inte tänka mig att Zermatt skulle vara bättre!;-)

Matterhorn eller Hummelmora ?

Hummelmora på sommaren är grymt! Matterhorn ser dock väldigt speciell ut, så jag säger oavgjort. 

Ost-Fondue eller Kebabtallrik ?

Även om ost-fondue är gott så kan jag bara äta lite av det innan jag blir full i magen, så kebabtallrik.

Köniz eller Viksjö ?

Är ganska lika varandra och jag trivs i båda, så oavgjort. 

Wilhelm Tell eller LasseMaja ?

Lasse-Maja var så uppfinningsrik att jag måste ge det till honom.

Red's anmärkning : För alla som inte känner till dessa män så tog Lasse-Maja silver från Bele-Barkarby och var drag-queen. Wilhelm T sköt en pil genom ett äpple som placerats på sonens huvud. Det är farligt.

4-1 till Järfälla alltså. Finns det något land i världen som är lika bra som kommunen ? frågar sig redaktören .

Plocka sedan ut din drömfemma !

I en femma som jag själv spelar i skulle jag välja:
Målvakt: Niclas Olofsson
Backar: Peter Fischerström och Henrik Quist
Forwards: Joakim Lindström och Niklas Jihde

Matcher att tippa . Tävlingen går vidare. Joakim Lindström fick 7 poäng med 4 riktiga resultat och 1 exakt rätt antal mål. 1 p = rätt resultat, 3 p = rätt antal mål oavsett lag, 15 p = exakt rätt resultat 

Alla matcher går den 22/1 - kom och kolla på matcherna och se hur tipset går !!

Herrar           JIBK- Granlo 7-5
Damer          Farsta - JIBK 3-4
HJ Elit           JIBK- Nacka 7-5
P01 Svart      Bele- JIBK  6-8
Flickor 00/01 Lätt   Väsby - JIBK  4-5    


Tabell : Joakim Lindström 7p  


Kommentarer
Alla är välkomna att kommentera innehållet, men våldsuppviglande inlägg, rasistiska inlägg, oseriösa inlägg, personliga påhopp, spam, chattande och reklam kommer att plockas bort. Här diskuterar vi Spiders och innebandy!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0