Knatte-skolan


Jag läser i presentationen av spelarna i Knatte-truppen och ser Lukas Klingsells svar på intressen :

" Spela Innebandy, kan inte låta bli "

Med den inställningen hos Lukas och alla de andra säger jag att Knatte-skolan är November Månads bästa !
Jag ringer Nathalie för en intervju .

Tjena Nathalie !

- Hur ser en träning ut i knatteskolan ?

Vi har nästan alltid med två spelare från A-laget eller HJ Elit ! Vi delar upp oss i två grupper där en spelare värmer upp en grupp. Sedan tränar vi teknik med koner och slalombanor som hjälp. Vi gillar att träna skott så det gör vi mycket. Här kommer ofta spelarna från Elitlagen med förslag på hur skotten blir ännu bättre.

Till sist så spelar vi såklart. Mindre planer om vi är många så att alla kommer med i spelet  och större plan om vi är litet färre.


- Vilka är tränare och vad har ni för målsättning med knatte-skolan ?

Jag, Filippa och Staffan. Vi vill att så många som möjligt ska få spela och pröva på innebandy.

- Jag har hört att A-lags-spelare kommer med på träningarna  för att lära sig de senaste finterna av de fräschaste spelarna. Vem lär sig mest då ? Knattarna eller A-lagsspelarna ?

Såklart lär sig knattarna jättemycket av A-lags och HJ killarna men jag tror faktiskt också att A-lags och HJ killarna lär sig mycket om sig själva när de får lära ut något som de kan !

Sedan får killarna från elitlagen också frågor som ' Hur kan du vara så duktig och så stor ? ' Känn på den frågan !


Ett stort tack till alla kring och på  Knatteskolan och Grattis till att ni är Månadens Bästa !


Månadens bästa!

 

"Alla som vill vara med i A-laget på söndag räcker upp en hand!"








Kommentarer
Alla är välkomna att kommentera innehållet, men våldsuppviglande inlägg, rasistiska inlägg, oseriösa inlägg, personliga påhopp, spam, chattande och reklam kommer att plockas bort. Här diskuterar vi Spiders och innebandy!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0